Akárhogy is póbálkozunk manapság jó mosógépet vásárolni, szinte mindig kitolnak velünk a gyártók. Kb 5 éve vettem egy Samsung WF1602WUV mosógépet. A paraméterei alapján választottam, azaz sokat tudjon egyszerre mosni, nagy legyen a centrifuga fordulaszáma, elöltöltős stb. Nem is volt vele semmi gond, de pár hete egyre hangosabban működött, sajna eljött a csapágycsere ideje. A vásárláskor ugyanis nem vettem figyelembe, hogy 3 gyermekes szülőként szinte ipari mennyiségben kell mosni, így az 5 év alatt kb. annyit ment a gép, mint másnál 10-15 évig.
Nosza irány az internet, nézzünk körbe mik a javítási lehetőségek.
1. Samsung márkaszervíz – lényegében egy mosógép áráért javítanák meg, így kilőve
2. Szervíz – ilyen manapság már nem létezik
3. Szerelő vállalkozó – Akit levadásztam, az vagy nem is létezett, vagy ha elértem telefonon, kb fél év múlva jönne mert be van táblázva.
4. Magad uram …. (ha van érzéked hozzá)
Lévén eléggé magas önbizalmam, úgy döntöttem belevágok.
Elsőként utánanéztem, egyáltalán szerelhető-e a mosógép, mivel manapság a gyártók előszeretettel rakják úgy össze a termékeiket, hogy azok roncsolásmentesen ne legyenek szétszedhetők. Szerencsére ennél a mosógépnél csak oldható rögzítéseket alkalmaztak az összerakáskor (semmi ragasztás, olvasztás, forrasztás)
Aztán a csapágyakat kellett felkutatni amely szintén “Columbo”-i nyomozást igényelt, de végülis megtaláltam az alkatrészeket:
Ezekre az alkatrészekre van szükség:
– 6205z csapágy
– 6204z csapágy
– A24265 jelü (30/52/11/17 számok vannak rajta) szimmering
Vigyázat!! Nem egyszerű a feladat, szinte a legutolsó alkatrészig le kell bontani a gépet a csapágyakhoz való hozzáféréshez, így tényleg csak az álljon neki aki kellő szakértelemmel és jó adag önbizalommal bír.
Na akkor essünk neki, először áramtalanítsunk, és zárjuk el a vizet. Mivel én ott szereltem ahol használjuk, a víz csövet le sem szereltem a falicsapról, mivel nem akadályoz a szerelésben. A hálózati vezetéket mindenképpen húzd ki a fali konnektorból! Szedd ki a mosószer tartályt, valamint az elől/alul található szűrőnél engedd le a vizet és ne is rakd vissza a szűrőt. Képekkel illusztrálom, a szerelést, habár a szerelés vége felé már belefáradtam a fényképezgetésbe így ott már kevesebb a kép.
- A fedlapot hátul 2 csavar rögzíti, ezeket kicsavarva leszedhető.
- Felül kétoldalt van két csavar, ezeket tekerd ki, a kihúzott mosószer adagoló helyén is van két csavar ezeket is tekerd ki, ezáltal elmozdíthatóvá válik a vezérléselektronikát tartalmazó előlap. Jobb oldalt a csatlakozókat húzd szét, így már teljesen eltávolítható az előlap.
- Most jöhet az ajtó leszedése, két csavar tartja
- Ezután a nyílásból a gumit kell kibillenteni, ami az előlapra van rögzítve. Egy acéldrót tartja benn, amit először ki kell piszkálni, ezután a keret idomról lehúzható a gumi könnyedén.
- Alul kétoldalt balról-jobbról van két csavar a sarokban, ezeket csavard ki, ezután emeld le az előlap alsó részét.
- A lap leszedése után láthatóvá válik kétoldalt a két előlapi csavar, valamint felül is van kettő amelyeket csavard ki. Mielőtt leemelnéd az előlapot, óvatosan nyisd el jobbra és az ajtózár elektronika csatlakozóját húzd szét.
- A mosószer adagólót csak körmök rögzítik az oldallemezhez. Kiszedéséhez kicsit hátra kell tolni, majd jobbra mozgatva kiakaszthatók a körmök. A hátulján acél karikákkal rögzített csövek amelyek a karikát fogóval történő lazítása után lehúzhatók. Én beszámoztam, hogy ne keverjem össze a visszarakáskor.
- Most jöhet a betonelemek eltávolítása. Ezekhez jó ha van egy racsnis dugókulcs készleted amire később is szükség lesz.
- Jelenleg itt tartasz ha mindent úgy csináltál ahogy itt leírtam:
- Jobb felül becsatlakozik egy világos színű cső, ezt húzd le az acélrögzítő meglazításával. Ezután alul szemből nézve az üst aljára ahová becsatlakozik ez a cső, onnan is válasszad le azt a nagyobb fekete gumicsövet. A mellete balra lévő másik csövet is szedd le. Most már leszedheted a gumiperemet az üstről, felül látható egy szorító csavar ami az acélkarikát tartja.
- Most alul az üst alatt középen a fűtőszál 3db saruját júzd le, az oda menő vezeték drótokkal van rögzitve az üsthöz, azokat távolítsad el. Az üst alatt még van egy alulról becsatlakozó fekete cső, azt is húzd le az acélkarika meglazításával, ha még nem éred el akkor majd később, csak el ne felejtsed.
- Elvileg mostanra mindent eltávolítottunk az üstről, jöhet a szétszedése. Előlről nézve az üst peremén körben található csavarokat tekerd ki, majd az keretet óvatosan magad felé húzva emeld ki figyelve, hogy alul a fűtőszál (ami a keretbe van építve) ne sérüljön.
- Még utoljára nézz az üst alá, hogy az előbb említett vízleeresztő gégecső becsatlakozása el van távolítva. Mellette látható a hajtómotor csatlakozója, ezt húzzad le a mororról. Győződj meg róla hogy semmi sincs az útjában az üstnek a függőleges emeléshez. Ugyanis most felvelé mozgatva le kell húzni az alul látható 3 teleszkópról, majd kivenni a burkolatból. Felül a rögzítőrugót akasszad ki.
- Jelenleg a mosógép ebben a siralmas állapotban néz ki:
- Ezek után már csak szövegesen tudom folytatni, mivel lusta voltam tovább fényképezgetni, de szerintem már a nagyja megvolt úgyis. A kiszedett üstről szedd le a hajtószíjat. A tengelyvégen lévő csavaranyát kicsavarva kihúzható az üstből a forgódob.
A forgódob tengelyvégét csak tisztítsuk le, nem kell semmiféle csiszolás és egyéb komolyabb beavatkozás.
Az üstből kiszedni először a szimeringet kell, majd a két csapágyat. Ennek nehézsége leginkább attól függ mennyire rohadtak bele a víztől és rozsdától. Ha sikerült kiütni a csapágyakat is, akkor tisztítsad meg a helyüket. Az új csapágyakat óvatosan illeszd be és puha kalapáccsal (fakockával) ütögesd a helyére ütközésig. Figyelj arra hogy egyenesen álljon, ne fesszüljön. Ha rendesen meg lett tisztítva a helyük akkor aránylag kis erővel a helyükre kell menniük. A csapágyak különböző méretűek, így nem lehet összekeverni azokat.
Amikor a csapágyak a helyükre kerültek akkor jöhet a szimering, óvatosan (kézzel vagy kalapácsnyéllel) nyomkodd a helyére, ne üssed.
Amikor ez megvan akkor kezdődhet az összeszerelés, haladj a leírásomban visszafelé.
Remélem sikerült olyanoknak segítenem akik hasonló problémákkal küzdenek és szeretik a kihívásokat. 🙂
tetszett
Köszönöm az egész család nevében a leírásodat. Mai nappal én is megjavítottam a mosógépemet, kemény 5570 Ft-ba került a két csapágy, illetve a szimering. Sok időt spóroltál az utánajárással szerintem sokunknak. 🙂
(5570 Ft vs ~ 80000 Ft Samsung jelenlegi javítás.)
Köszönöm, a részletes útmutatót. Megcsináltam a mosógépet én is . 2200ft -ba került a 2 csapágy és a szimering (persze nettósítva,céges kedvezményre) .
Jók a képek, jó a leirás, de hogy én a b. életben sem tudom megcsinálni, az is biztos. Két lehetőségem maradt. Vagy megcsináltatom, vagy beruházok és veszek egy új mosógépet.
Hatalmas segítség a leírás! Alkatrészek birtokában hamar végeztem..Igy ismeretlenül is köszönöm!!
Nagyon jó a leírás,nagy segítség volt. Köszönöm.
Bár sok ilyen ember lenne,aki ìgy segít az embertársain!
Köszönjük szépen a részletes leírást, és csapágy,szimering szám leírást. Sikerült a gépet megcsinálni úgy 3 óra alatt 🙂
Mégegyszer köszi szépen!
Üdv
Én ugyan ezt végig csináltam és kiderült, hogy a csapágynak semmi baja, a dobcsillag porladt el. Leszakadt a dob és a dobház elejét szét marta. Ha valakinek lenne egy dob eleje, netán dob, szívesen megvenném. 30/ 8590876